2019-12-03 07:15Pressmeddelande

Ny distansutbildning till undersköterska startar i Växjö

I februari 2020 startar Hermods en gymnasial yrkesutbildning till undersköterska inom vård och omsorg i Växjö. Utbildningen är på distans där eleven själv kan bestämma studietakt.

- Undersköterska är ett yrke där arbetsbehovet är mycket stort. Cirka 129 000 undersköterskor i Sverige kommer att behöva rekryteras till 2022, säger Peter Sandin, Rektor Hermods Växjö.

Undersköterskeutbildningen är en gymnasial yrkesutbildning som är på distans där eleven själv kan bestämma studietakt efter eget behov. Ansökningarna till utbildningen pågår från 6 – 29:e december och görs via Växjö kommun. Utbildningen startar i februari 2020.

- Den här utbildningen är individanpassad och eleven kan skräddarsy sin utbildning beroende på om du redan arbetar som undersköterska och vill ha formell behörighet, eller om du är helt ny inom vården. Att studera till undersköterska passar den som tycker om att arbeta med människor och är intresserad av vård, omsorg och etik, säger Peter Sandin.

Mer info https://www.hermods.se/utbildningar-och-tjanster/vuxenutbildning-komvux/underskoterska/

Obligatoriskt informationsmöte Linnégatan 17: 2019-12-06, kl 10:30

Ansökningsperiod: 2019-12-06 – 2019-12-29

Startdatum: 2020-02-24